Kettészakad a magyar társadalom: erős évet zárt a BMW Magyarországon

BMW

A BMW Group számára erős év volt 2022 a stagnáló magyarországi újautó-piacon: 5267 új autó eladásával az értékesítés 18 százalékkal bővült.

A BMW Group Magyarország vezetői kedden Budapesten sajtótájékoztatón számoltak be arról, hogy a német gyártóhoz tartozó márkák pozíciója nemcsak a prémium szegmensben erősödött, hanem a környezetbarát járművek kategóriájában is. Ezt a nehéz gazdasági környezetben a stabil kereskedői hálózatnak és a széles modellkínálatnak tulajdonítják.

A BMW márkából 4785 új autót, MINI-ből 482 darabot helyeztek forgalomba tavaly Magyarországon. Ez mindkét márka esetében rekord 2021-hez képest, értékesítési volumenben pedig 18, illetve öt százalékos növekedés. Tisztán elektromos modellből a csoporthoz tartozó kereskedések 550 darabot adtak el Magyarországon – ebből 469 volt BMW. Így 119 százalékkal bővült az elektromos autók értékesítése 2021-hez képest, amivel a BMW a legnépszerűbb prémium elektromos gyártó lett a tradicionális márkák között – hangsúlyozták.

A plug-in hibrid modellek eladása 44 százalékkal 769 darabra nőtt. Motorból 636-ot adott el a BMW tavaly, a 3,5 százalékos visszaesés nem ingatta meg a márka piacvezető szerepét az ötszáz köbcentiméternél nagyobb kategóriájú motorok magyarországi piacán. A BMW Group 2022-ben világszerte mintegy 2,4 millió gépkocsit és több mint 202 ezer motorkerékpárt értékesített.

A BMW Group a világ vezető prémium autó- és motorkerékpár-gyártó vállalata, a BMW, a MINI, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márka tulajdonosa. Több mint harminc járműgyártó és -összeszerelő létesítményt üzemeltet, termékeit több mint 140 országában forgalmazza.

A csoport 2022 nyarán évi mintegy 150 ezer darab autó gyártására alkalmas autógyár építését kezdte meg Debrecenben, novemberben pedig bejelentette, hogy akkumulátor-összeszerelő üzemet is létrehoz ugyanott, a projekt összértéke így eléri a 800 milliárd forintot. A vállalat 111,2 milliárd eurós összbevétel mellett a 2021-es pénzügyi évben 16,1 milliárd eurós nyereséget termelt.

Csehországban tavaly tíz százalékkal nőtt az autógyártás
Csehországban tavaly éves összehasonlításban 10,2 százalékkal 1,218 millióra nőtt az autógyártás – jelentette a cseh autóipari szövetség. A cseh piacra 87 736 darab autót szállítottak, ami 9,7 százalékkal kevesebb, mint 2021-ben. Külföldi piacokra a termelés több mint 92 százaléka került. A cseh autóexport éves szinten 12 százalékkal emelkedett. A legnagyobb cseh autógyár, a Skoda 1,9 százalékkal 693 032-re növelte a legyártott kocsik számát, a Toyota termelése 34,9 százalékkal 202 255-re nőtt, míg a Hyundai 322 500 autót gyártott, ami 17,3 százalékos növekedés. Autóbuszból tavaly 5322 darabot gyártottak Csehországban, ami 7,6 százalékos növekedés. A legnagyobb cseh autóbuszgyár, az Iveco termelése 9,2 százalékkal 4766-ra emelkedett. Az egyetlen cseh tehergépkocsigyár, a Tatra Trucks 6,7 százalékkal növelte termelését, ami 1347 darab teherkocsit jelent. A Jawa motorkerékpárokból 1624 darab készült, éves szinten a növekedés 56,9 százalék.


 

Kapcsolódi híreink

Leave a Comment